Change Your Image
robertgremalm
IMDb member since October 2012
Ratings
Most Recently Rated
Lists
An error has ocurred. Please try again
Juni 2023 | serier
5 titles |
Public
Christmas films
27 titles |
Public
To Marley
118 titles |
Public
Film-tisdagar :´)
56 titles |
Public
Sorrow or just a good cry
4 titles |
Public
Önskelista
6 titles |
Public
Ny
8 titles |
Public
Filmlista till Findus :-)
25 titles |
Public
Du kanske har sett flera av dessa men försökte välja de jag inte hört dig prata om iaf. Sorry att den blev så lång(: Här kommer en kort beskrivning på alla filmerna som är listade längre ned, puss på exakt hela dig!
1. Portrait of a Lady on Fire. Långsam och otroligt vackert foto. Bland de bästa filmer jag har sett.
2. Paterson. Poetisk och vardagsromantisk. En av mina absolut favvo. Kommer få dig att vilja njuta av de mest vardagliga och enkla stunderna på dagen.
3. Shoplifters. Så vacker film om en snattande japansk familj som olagligt adopterar en liten flicka.
4. The Florida project. En film om barns lekfulla fantasi, även i en mörk och fattig värld.
5. Three Billboards Outside Ebbing, Missouri. Frances McDormand är helt otrolig i denna. En mörk komedi om en mamma som gör allt för att få reda på vem som mördade hennes dotter.
6. Nomadland. En otrolig roll till av Frances. Många av skådespelarna är nomader på riktigt. Visar baksidan av USA:s kapitalism men också det vackra med community och att leva enkelt.
7. I am love Luca G, samma regissör som Call me by your name. Tilda Swinton är otrolig i denna. Långsam och vacker, lite av en matfilm också.
8-10. Three Colors Blue, Red and White. En trilogi som är helt otrolig. Första filmen handlar om en kvinna som försöker starta om på nytt efter att hennes man har dött. Andra filmen, den röda, är också helt otrolig. Den vita är också värd att se, de sitter alla ihop liiite grann.
11. Volver. Mörk dramakomedi om en dotter som hanterar sin mors död. Penelope är så bra i denna!!
12. The Descendants George Clooney spelar en affärsman vars fru hamnar i koma och han försöker få ihop livet med sina två döttrar som han har försakat. Också en mörk dramakomedi som är sjukt rolig men som också fyller hjärtat.
13. A single man. Tror detta är Tom Fords första film. Fint foto och handlar om en man som har förlorat sin livspartner. </3
14. Wings of desire En vacker tysk långsam film om en ängel som blir förälskad i en levande kvinna.
15-17. Before-trilogin. (Sunrise, Sunset och Midnight) En trilogi av Richard Linklater (samma regissör som Boyhood). Filmerna är inspelade med 9 år emellan varje. Den första handlar om ett par som träffas på ett tåg i Europe och bestämmer spontant att de ska spendera en natt med att promenera tillsammans. Väldigt specialla och romantiska men samtidigt realistiska i sina konversationer och hur de är imperfekta personer. Varje film upplevs nästan som en tagning. Berättar inte mer ifall du inte har sett dessa.
18. Columbus Perfekt för arkitekten:)) En man reser hem till sin hemstad för att hans pappa ligger på sjukhus och träffar en ung tjej som är fast i staden trots hennes drömmar. Långsamt fint drama.
19. Blue is the warmest colour En vacker romantisk drama om två tjejer som blir förälskade med många realiteter som följer.
20. Locke Sjukt spännande film, ganska kort. Typ Tom Hardys bästa roll. Han sitter i en bil hela filmen, men har nästan aldrig varit så spänd.
21. Moonrise Kingdom Vet inte om du sett Wes, säkert har du det, men denna är ett av hans guldkorn. Quirky och söt.
22. The handmaiden. Den koreanska filmen som vi såg trailern tillsammans, mörk snygg och spännande.
23. Incendies Sjukt spännande thriller från Denis Villeneuve. Otroligt mörk, se när du känner dig stark. Men fasiken bland det bästa jag har sett.
24. Wind River En ganska enkel thriller, men en perfekt sådan. Så mörk och spännande, har sett den flera gånger. Belyser följderna av hur native americans i USA har blivit behandlade.
25. The guilty / den skyldige Lite lik Locke på ett sätt. En dansk thriller där man får följa en man som sitter på larmcentralen, utspelar sig nästan bara med han sittandes i telefonsamtal men sjukligt spännande.
1. Portrait of a Lady on Fire. Långsam och otroligt vackert foto. Bland de bästa filmer jag har sett.
2. Paterson. Poetisk och vardagsromantisk. En av mina absolut favvo. Kommer få dig att vilja njuta av de mest vardagliga och enkla stunderna på dagen.
3. Shoplifters. Så vacker film om en snattande japansk familj som olagligt adopterar en liten flicka.
4. The Florida project. En film om barns lekfulla fantasi, även i en mörk och fattig värld.
5. Three Billboards Outside Ebbing, Missouri. Frances McDormand är helt otrolig i denna. En mörk komedi om en mamma som gör allt för att få reda på vem som mördade hennes dotter.
6. Nomadland. En otrolig roll till av Frances. Många av skådespelarna är nomader på riktigt. Visar baksidan av USA:s kapitalism men också det vackra med community och att leva enkelt.
7. I am love Luca G, samma regissör som Call me by your name. Tilda Swinton är otrolig i denna. Långsam och vacker, lite av en matfilm också.
8-10. Three Colors Blue, Red and White. En trilogi som är helt otrolig. Första filmen handlar om en kvinna som försöker starta om på nytt efter att hennes man har dött. Andra filmen, den röda, är också helt otrolig. Den vita är också värd att se, de sitter alla ihop liiite grann.
11. Volver. Mörk dramakomedi om en dotter som hanterar sin mors död. Penelope är så bra i denna!!
12. The Descendants George Clooney spelar en affärsman vars fru hamnar i koma och han försöker få ihop livet med sina två döttrar som han har försakat. Också en mörk dramakomedi som är sjukt rolig men som också fyller hjärtat.
13. A single man. Tror detta är Tom Fords första film. Fint foto och handlar om en man som har förlorat sin livspartner. </3
14. Wings of desire En vacker tysk långsam film om en ängel som blir förälskad i en levande kvinna.
15-17. Before-trilogin. (Sunrise, Sunset och Midnight) En trilogi av Richard Linklater (samma regissör som Boyhood). Filmerna är inspelade med 9 år emellan varje. Den första handlar om ett par som träffas på ett tåg i Europe och bestämmer spontant att de ska spendera en natt med att promenera tillsammans. Väldigt specialla och romantiska men samtidigt realistiska i sina konversationer och hur de är imperfekta personer. Varje film upplevs nästan som en tagning. Berättar inte mer ifall du inte har sett dessa.
18. Columbus Perfekt för arkitekten:)) En man reser hem till sin hemstad för att hans pappa ligger på sjukhus och träffar en ung tjej som är fast i staden trots hennes drömmar. Långsamt fint drama.
19. Blue is the warmest colour En vacker romantisk drama om två tjejer som blir förälskade med många realiteter som följer.
20. Locke Sjukt spännande film, ganska kort. Typ Tom Hardys bästa roll. Han sitter i en bil hela filmen, men har nästan aldrig varit så spänd.
21. Moonrise Kingdom Vet inte om du sett Wes, säkert har du det, men denna är ett av hans guldkorn. Quirky och söt.
22. The handmaiden. Den koreanska filmen som vi såg trailern tillsammans, mörk snygg och spännande.
23. Incendies Sjukt spännande thriller från Denis Villeneuve. Otroligt mörk, se när du känner dig stark. Men fasiken bland det bästa jag har sett.
24. Wind River En ganska enkel thriller, men en perfekt sådan. Så mörk och spännande, har sett den flera gånger. Belyser följderna av hur native americans i USA har blivit behandlade.
25. The guilty / den skyldige Lite lik Locke på ett sätt. En dansk thriller där man får följa en man som sitter på larmcentralen, utspelar sig nästan bara med han sittandes i telefonsamtal men sjukligt spännande.
Sommarlista
1 title |
Public
LGBTQ
15 titles |
Public
See more »